tiistai 10. marraskuuta 2015

Kotihoito-ohje

Kun asiakas tulee kampaajalle, ja saa upeat hiukset jotka hän on aina halunnut. Mutta hiukset ei näytä enää kuukauden päästä niin hyvältä, kun ennen. Kenen syy se on, ihminen kun luonnollisesti haluaa jonkun ketä syyttää. Asiakkaan mielessä se olisi varmasti kampaajan vika, mutta mitä kampaaja olisi voinut tehdä? 

Mielestäni tässä kohtaa se onkin ehkä kampaajan vika, jos se ei ole kertonut kotihoito-ohjeita. Asiakas ei pidä samoja asioita itsestäänselvinä, mitä kampaaja saattaa pitää. 

Asiakkaalle täytyy kertoa miten hiusväriä pidetään yllä, kuinka usein se pitäisi värjätä uudelleen, kauanko leikkaus pysyy mallissaan yms. Näiden asioiden kertominen saattaa tuntua tuputtamiselta, mutta ei se sitä ole. Asiakas saa kuitenkin itse päättää ostaako tuotteita tai varaako uuden ajan.

Otin tähän esimerkiksi veljeni kuvat, leikkaus ja väri näytti mahtavalta kampanjan jälkeen. Mutta parin kuukauden päästä väri ja leikkaus olivat aivan kamalan näköiset, kun ei niitä ollut hoidettu.




1 kommentti: